Stalen rijplaten

Martens en Van Oord beschikt over 2.990 stuks grote stalen rijplaten; goed voor bijna 36 kilometer aan 'stalen snelweg'. Deze extra brede rijplaten hebben een individuele afmeting van 12 m x 3,5 m. Om onze projecten zo duurzaam mogelijk uit te voeren, zetten wij onze stalen rijplaten in bij het aan- en afvoeren van materiaal door onze vrachtwagens en dumpers. Deze ‘stalen snelweg’ zorgt voor minder rolweerstand, waardoor er minder gasolie verbruikt wordt en dit zorgt voor een reductie van CO2-uitstoot. Een ander voordeel van de rijplaten is dat het mogelijk is om met hogere snelheid over onverhard terrein te rijden. Voor het laden en lossen van de platen zijn er speciale uitrustingsstukken gebouwd voor graafmachines en shovels.

Referentie projecten

Brunsbüttel Noord-Duitsland

De eerste opdracht in Brunsbüttel, in Noord-Duitsland, is een feit. Het werk bestaat uit het laden van ca. 500.000 m3 zand uit een zanddepot, het...

Dijkversterking Bosschendijk

Op 16 januari 2014 heeft Martens en Van Oord, samen met opdrachtgever waterschap Hollandse Delta, het contract getekend voor de versterking van de...

Voorbelasting Broekgraaf fase 1 Leerdam

In september 2013 is Martens en Van Oord begonnen met het aanbrengen van de voorbelasting Broekgraaf fase 1 Leerdam. Begin jaren 2000 heeft de...

Groene Rivier Pannerden

Het project Groene Rivier Pannerden is in mei 2013 gegund aan Martens en Van Oord. Groene Rivier Pannerden is gelegen in de Gemeente Rijnwaarden en...

Uiterwaardvergraving Brakel-Munnikenland

In april is het startschot gegeven voor het Ruimte voor de Rivier project Munnikenland. In deze polder bij Zaltbommel, bekend van Slot Loevestein,...

Zuidhorn Groningen

Nabij Zuidhorn wordt in opdracht van de Provincie Groningen, de bestaande provinciale weg N355 omgelegd tussen Zuidhorn en Noordhorn, met daarin een...

Kaderrichtlijn Water Oevers en Uiterwaarden

In september 2012 heeft Martens en Van Oord het bericht ontvangen dat de combinatie GMB/Martens en Van Oord de definitieve gunning betreffende het...

Dijksanering Xanten

In opdracht van Deichverband Xanten-Kleve verzwaart Martens en Van Oord de dijk die de Duitse stad Xanten beschermt tegen het water van de Rijn.

Ontpoldering Noordwaard

Zo’n vier en een half miljoen kubieke meter grondverzet, 30 kilometer aan nieuwe kaden en dijken, 45 kilometer kreken, 26 terpen, 35 bruggen, 60...

Burgemeester Letschertweg Tilburg

Tilburg, een stad die al jaren streed tegen verkeersoverlast. De oplossing werd gevonden in een randweg om de stad. Martens en Van Oord leverde een...

Herinrichting Gilzewouwerbeek fase 1

In het najaar van 2012 heeft Martens en Van Oord het gebied rondom de Gilzewouwerbeek ontwikkeld tot natuurgebied voor mensen en dieren, als...

Verbreding Burgemeester Bechtweg fase 3

De laatste fase van de verdubbeling van de Burgemeester Bechtweg in Tilburg is uitgevoerd door combinatie Gebr. Van Kessel - Van Hattum en...

De Hanzelijn

Het is een voortdurende uitdaging in het toch niet al te grote Nederland: hoe maken we de reistijden tussen de verschillende delen van het land nog...

Natuurontwikkeling Kleine Noordwaard

Voormalige landbouwpolder Noordwaard grenst aan Nationaal Park de Biesbosch; een zeldzaam zoetwatergetijdengebied op de grens van Brabant en...